Як часто ви або ваші друзі стикалися з проблемою пошуку роботи, коли ви, начебто, добре закінчили своє навчання у вищому навчальному закладі, а на практиці, вас і найняти на роботу складно, адже ви не володієте самими мінімальними знаннями. Внаслідок чого відбувається так, що знання, придбані під час навчання - не є тим, що потрібно роботодавцю? І як домогтися бажаного результату, щоб ненароком не витратити більше 5 років життя даремно?

 

У світі вже давно переглянутий підхід до вищої освіти, в багатьох країнах випускники ВНЗ навчені відповідно до потреб суспільства - посилення глобалізації та мобільності робочої сили. Дивно і неправдоподібно чути, як розвинені країни світу випускають кращих фахівців, які йдуть в ногу з часом і на них завжди є попит. Секрет їхнього успіху полягає у так званих кваліфікаційних рамках. Кваліфікаційні рамки (КР) з'являються в багатьох країнах із загальною системою відліку, яка підтримує глобалізацію, мобільність робочої сили і безперервне навчання. Даний проект розрахований на три країни - Росія, Україна і Вірменія. Назва ж проекту розшифровується так: INARM (Informatics and Management: Bologna-Style Qualifications Frameworks) - Інформатика і менеджмент: кваліфікаційні рамки в стандартах болонського процесу. Не складно здогадатися, що створення КР проходитиме в галузях інформатики та менеджменту. Але для того, щоб зрозуміти, що ж власне створювати, давайте розберемося, що ж є, знайдемо так сказати відправну точку.

 

Вища освіта переслідує 4 цілі:
- Підготовка до трудового ринку;
- Підготовка до життя активних громадян демократичного суспільства;
- Особистий розвиток;
- Розвиток і обслуговування широкого спектру основ передового знання.

 

Підготовка до трудового ринку - вимір, який є, судячи з минулого покоління, самим домінуючим у суспільному дискурсі про освіту. Підприємці скаржилися, що поточні системи освіти багатьох країн надають студентам недостатню підготовку до трудового ринку, і це занепокоєння було однією з рушійних сил Болонського Процесу.

 

Підготовка до життя як активного громадянина демократичного суспільства: у той час як демократичні установи і закони обов'язкові для демократичних суспільств, однак вони можуть тільки функціонувати в суспільствах, відмічених демократичною культурою, яка є терпимою і приймає різноманітність і відкриті дебати. Демократія в кінцевому рахунку залежить від активної участі освічених громадян. Таким чином, освіта на всіх рівнях відіграє ключову роль у розвитку демократичної культури. На додаток до переданих (трансверсальних) навичок, активна участь громадян вимагає різнобічної освіти в різноманітних галузях, так само як і просочування демократичних відносин і цінностей здатністю думати критично.

 

Особисте розвиток: до цього аспекту вищої освіти політики Болонського Процесу поки ще настільки явно в текстах не вернулись. У той час як особистий розвиток, можливо, був би більш явною метою освіти та вищої освіти, в тому числі, на більш ранніх стадіях розвитку особистості. Особисте розвиток все ще продовжує залишатися основним припущення про освіту в Європі. Припущення, може здаватися спірним у контексті розвитку масової освіти, але, тим не менше, воно має бути зроблено явним. Поки підготовка до трудового ринку є важливою метою освіти, мета особистого розвитку не може зникнути зовсім.

 

Розвиток і обслуговування широкого спектру основ передового знання: для суспільства в цілому важливо мати доступ до передового знанню в широкому діапазоні дисциплін. На найбільш передових рівнях знання необхідно співвідношення навчання і дослідження. Однак, це не означає обмеження тільки дослідженням, так як передове знання і передача такого знання відіграють важливу роль в широкому діапазоні областей та на рівнях нижче того, де ведеться безпосередньо дослідження. Таким чином, поки знання передових навичок і методів, наприклад зварювання, так само як здатність розвивати їх надалі, можливо, не характеризуються як «дослідження», тим не менше, ці навички і їх передача, ймовірно, матимуть значний місце стосовно сучасного , технологічно передового суспільству.

 

Цілі ВНЗ часто збігаються з цілями вищого навчання, але, як ми всі знаємо, на практиці це далеко не так. Кваліфікаційні рамки ж - це єдиний опис на національному рівні або рівні системи освіти, яке інтернаціонально зрозуміло і через яке всі кваліфікації та інші досягнення, отримані в процесі навчання в системі вищої освіти, можуть бути описані і пов'язані один з одним послідовно між освітніми кваліфікаціями. Таким чином, більше не буде розбіжностей між різними навчальними закладами, всі вони будуть дотримуватися одного рівня і не буде розбіжностей між їх цілями і наданими послугами.

 

Впровадження КР не таке вже й просте завдання. Існує 2 важливих аспекти, що ставлять під загрозу успішну реалізацію КР. По-перше, КР в трьох країнах були розроблені окремо від безпосередніх виконавців та зацікавлених сторін з метою прискорити процес дотримання вимог, встановлених на рівні ЄС, що ставить під сумнів успіх реалізації. По-друге, на галузевому рівні існують кваліфікації, які або не прийняті професіоналами або не передбачені вищими навчальними закладами. Ефективне здійснення НКР і, отже, ГКР (галузевих кваліфікаційних рамок) неможливо без сильної мережі всіх зацікавлених сторін, в тому числі громадянського суспільства та соціальних партнерів. Розширення участі роботодавців, профспілок та освітніх установ розглядається як попередня умова для успішного здійснення рамок.

 

Таким чином, основною метою проекту є сприяння подальшому вдосконаленню російського, українського та вірменського вищої освіти шляхом розробки галузевих рамок кваліфікацій інформатики і управління та підвищення якості, узгодженості та актуальності кваліфікації нагород. Мета буде досягнута за рахунок виконання конкретних цілей, які розвиваються навколо створення платформи для активної співпраці зацікавлених сторін для визначення кваліфікаційних вимог для студентів та магістрантів в галузі інформатики та управління, розробки галузевих рамок кваліфікацій (ОКР) в галузі інформатики та управління, спираючись на національні кваліфікаційні рамки цільових країн та Європейської структури кваліфікацій, і останнє, але не менш важливе, введення в дію ГКР за рахунок впровадження нових результатів навчання інформатики та управління в країнах-учасницях.

 

Що б підвести підсумок, хочу сказати: НКР буде сильним досягненням нашої країни. Ця тема актуальна і абсолютно нова. Не викликає підозр те, що вона буде корисна абсолютно всім - ВНЗ, студентам, роботодавцям. А також важливим чинником є підтримка держави, що ще більше демонструє актуальність розвитку ГКР.

Координатор:
Польща: Університет Марії Кюрі-Склодовської



Партнери консорціуму:
Німеччина: Університет Кобленц-Ландау


Італія: Лінк Кампус Університет


Словаччина: Технічний університет Кошице


Нідерланди: Агентство з забезпечення якості вищої освіти (Утрехт)


Австрія: Всесвітній університетський сервіс


Україна:
1. Київський національний університет імені Тараса Шевченка
2. Львівський національний університет імені Івана Франка
3. Сумський державний університет
4. Національний гірничий університет України
5. Хмельницький національний університет
6. Спілка Підприємців Хмельницької області
7. Лабораторія Ідей Львівського національного університету імені Івана Франка
8. Інститут телекомунікацій і глобального інформаційного простору Національної академії наук України
9. Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України


Російська Федерація:
1. МДУ імені М.В. Ломоносова
2. Московський державний гуманітарний університет Шолохова
3. Кубанський державний університет
4. Самарський державний технічний університет
5. Державний університет управління
6. Нижегородський державний технічний університет імені Р.Є. Алексєєва
7. Служба Зайнятості Самарський обласної адміністрації
8. Випускники Асоціації університетів Краснодарського краю
9. Центр зайнятості населення Нижегородської області
10. Міністерство освіти і науки Росії.


Республіка Вірменія:
1. Державний інженерний університет Вірменії
2. Ванадзор відділення Державного інженерного університету
3. Російсько-Вірменський (Слов'янський) університет
4. Республіканський союз роботодавців
5. Забезпечення якості навчання центру з освіти
6. Міністерство освіти і науки Республіки Вірменія.

Проект буде запущено починаючи з 1й зустрічі (1 місяць) під час зустрічі в UMCS (Університет Марії Кюрі Склодовської, Польща) протягом якої всі партнери будуть представлені один одному, щоб обговорити планування часу, результати, завдання й управління проектом. Два рази на рік проходитимуть координаційні зустрічі, які будуть організовані в NMU (Національний Гірничий Університет, Україна), QANU (Забезпечення якості навчання в Нідерландах) and RAU (Російсько-Вірменський (Слов'янський) університет, Вірменія). Під час координаційних нарад обговорюватимуться питання стосовно оперативного, технічного, фінансового змісту проекту. Цілі проекту будуть обговорюватися. Планування майбутнього заходу здійснюватиметься, а також пройде обговорення передової практики, отриманої на курсах.

Управління проектом буде здійснюватися на двох рівнях: країни-партнера і проекту в цілому. Перш за все, на рівні проекту буде створено Раду Керуючих Проектом (РКП), в якій візьмуть участь по одному представнику від країни ЄС і по два від країни-партнера. Учасники РКП проводитимуть конференції із засобів відеотрансляції, щоб обговорити останні події проекту. У кожній країні-партнера буде створена своя Група Керуючих Проектом (ГУП). ГУП переконається, що проект працює ефективно і на інституціональному рівні. Далі, для кожної країни-партнера контактна особа має забезпечити гармонійну реалізацію пакетів робіт і своєчасне управління проектом, контроль якості та моніторинг відвідувань на місцевому рівні. Крім того, кожним робочим пакетом будуть керувати різні партнери: WP1-UMCS; WP2-UKOLD; WP3-CMC-MSU; WP4 - KNU; WP 5 - WUS; ​​WP6 - QANU and ANQA; WP 7 - SEUA; WP8-UMCCS. Нарешті, на рівні всього проекту буде керувати головний партнер, який створить команду з управління проектом, яка буде виконувати щоденні доручення, управляти фінансами, оперативно розподіляти і перерозподіляти заходи, організовувати координаційні зустрічі, а також проводити контроль якості та моніторинг проекту. UMCS (Університет Марії Кюрі Склодовської, Польща) підготує проміжні і остаточний звіти для EACEA.

UMCS (Університет Марії Кюрі Склодовської, Польща) проведе пакети робіт, буде піклуватися про ефективне і своєчасне виконання, моніторинг, підготує доповідь про досягнення з завершення пакета робіт.

Керівники

Михайло О. Алексєєв, декан факультету інформаційних технологій, д.т.н., професор, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

У сфері освітніх стандартів

1. Ірина М. Удовик, доцент кафедри програмного забезпечення комп'ютерних систем, к.т.н., доцент, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
2.
Леонід М. Коротенко, доцент кафедри програмного забезпечення комп'ютерних систем, к.т.н., доцент, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
3.
Костянтин Є. Золотько, доцент кафедри програмного забезпечення комп'ютерних систем, к.т.н.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

4. Тетяна В. Тертичко , заступник начальниці відділу міжнародних освітніх проектів, e-mail: tatiana.tertychko @ gmail.com
5.
Альона Т. Харь, асистент кафедри програмного забезпечення комп'ютерних систем, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

У сфері IT

1.Всеволод С. Чернишенко, доцент кафедри програмного забезпечення комп'ютерних систем, к.ф.-м.н., доцент, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
2.
Сергій Д. Приходченко, асистент кафедри програмного забезпечення комп'ютерних систем, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
3.
Анатолій Г. Кігель, асистент кафедри програмного забезпечення комп'ютерних систем, e-mail: anatoliy.kigel @ gmail.com
4.
Ганна Осятнік, студентка, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
5.
Михайло Кобецькой, студент, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. .

З метою забезпечення стійкості проекту та застосовності після його закінчення в першу чергу слід зміцнити потенціал місцевих розробників, таким чином, знову набутий досвід збережеться, вкорениться і пошириться. Далі, ГКР зазнають само сертифікації відповідними установами контролю якості, спираючись на стандарти і критерії ЄС. З метою контролю якості місцеві агентства проведуть рецензії на ряду з міжнародними експертами, а також проведуть адміністративний аналіз сайту. Далі, ГКР будуть прийняті відповідними міністерствами освіти і науки на національному рівні, це буде гарантією довгострокового існування проекту.

Іншим елементом стійкості є затвердження результатів навчання на відповідних вчених радах університетів і міністерств. Останнє забезпечить більш широке застосування нещодавно розроблених ГКР і ГКХ: з участю в інших галузях і університетах, які не є державними. Нарешті, фінансові прогнози і стратегії будуть розроблені для підтримки ГКР і для відповідності сучасним вимогам і потужності, а так само допоможе розвиватися ГКР і після закінчення проекту.

SEUA (Державний інженерний університет Вірменії) проведе пакети робіт, буде піклуватися про ефективне і своєчасне виконання, моніторинг, підготує доповідь про досягнення по завершенню пакета робіт.